Suomalaiset kuluttajat olivat edelleen varsin tyytyväisiä postipalveluihin vuonna 2020. Tyytyväisyydessä ei tapahtunut suuria muutoksia edellisiin vuosiin.
Kuluttajien tyytyväisyydessä postipalveluihin ei tapahtunut suuria muutoksia edellisiin vuosiin verrattuna. Erityisen tyytyväisiä suomalaiset olivat posti- ja kirjelaatikoiden sijaintiin sekä pakettipalveluiden ja toimipisteiden sijaintiin.
Vähiten tyytyväisiä suomalaiset olivat kirjeiden kulkunopeuteen ja postimerkin hintaan.
Suomalaisten tyytyväisyyttä postipalveluihin on selvitetty vuosittain tehdyillä kuluttajatutkimuksilla. Tutkimukseen on haastateltu 1000 suomalaista ja sen on toteuttanut TNS Kantar. Haastattelut tehtiin pääosin marraskuussa 2020.
Lisätietoja
Viestintämarkkina-asiantuntija Sami Vilvala, p. 0295 390 624, sami.vilvala@traficom.fi
Tarkemmat tiedot sekä vertailutietoa edellisvuosiin voit tarkastella alla olevasta tutkimuksesta.