Etusivu: Traficom
Etusivu: Traficom
Valikko

Alta löydät ohjeita tavallisimpiin Portnetin ongelmiin.

Tapaus 1 - Portnetiin ei pääse kirjautumaan virheilmoituksen takia

Kuvaus: Portnetin kirjautuminen epäonnistuu virheilmoituksen takia. Virheilmoitus sisältää seuraavan tekstin

"Template file not found in the …"

Ratkaisu: Tyhjennä selaimen välimuisti.

Tarvittaessa kokeile toista selainta.

Portnetissa voi olla tilapäinen häiriö. Kokeile hetken päästä kirjautumista uudelleen. 

Jos häiriö jatkuu, ota yhteys sähköpostilla portnettuki@traficom.fi ja meke@tulli.fi.

Tapaus 2 - VAK -ilmoitus ei tule perille

Oletko tarkistanut, onko VAK-ilmoitukseen liittyvä satamailmoitus tallentunut oikein? Satamailmoitus vaatii mm. arvioidun satamasta lähtöajan.

Tapaus 3 - Portnet ei löydä UNcode - numeroa VAK-ilmoituksella

Käytä VAK-ilmoituksessa lähintä vastaavaa UNcode-numeroa. 

Esimerkiksi UNCode -numeroa 3550 'Cobalt or hydroxide powder' ei löydy.

Käytä numeroa 3500 'Chemical underpressure'.

Tapaus 4 - Portnet ei tunnista sataman Locode - arvoa 

Ota yhteys tässä ja muissa ilmoittamiseen liittyvissä ohjeistuksissa Tullin meriliikennekeskukseen meke@tulli.fi

Tapaus 5 - Tarvitsen käyttäjätunnukset 

Jos olet ilmoituksia lähettävän varustamon edustaja, ota yhteys Tullin meriliikennekeskukseen meke@tulli.fi. Jos olet viranomaiskäyttäjä, ota yhteys portnettuki@traficom.fi.

 

Päivitetty