Fråga om mobiltelefonens eller bredbandsabonnemangets hörbarhet eller funktion, oklarheter med telefonräkningen eller användning av abonnemanget utomlands. Du kan också fråga om fastighetens inomhusnät, nummer för kortmeddelandetjänster (sms-tjänster) och nätneutralitet.
Du kan kontakta vår kundtjänst i telefon- och bredbandsärenden. Vi svarar på meddelanden inom fem vardagar. Vi betjänar på finska, svenska och engelska. Samtalen till kundtjänsten spelas in för att bekräfta kontakten och sköta reklamationer samt för utveckling och kvalitetskontroll. Den rättsliga grunden för behandlingen är en lagstadgad skyldighet.
Kontakta oss
Kontaktblankett
Telefon
029 5345 610Vi betjänar vardagar kl. 9–15.
Till Traficom ringer du utan tilläggsavgift. För samtal och köande debiteras enbart lokalnätsavgift eller mobilsamtalsavgift enligt uppringarens egen operatörs taxa.
Mera information
- Ingen hörbarhet och nätet är trögt, vad gör jag?
- Faktorer som påverkar nätets hastighet och kvalitet
- Faktureringsproblem vid telefon- och nätabonnemang
- Vad är servicenummer?
- Fastighetens inomhusnät och Traficoms föreskrift M65
- Vad är basservice inom kommunikation?
- Vad är servicenummer?
- Vad är nummer för kortmeddelandetjänster (sms-tjänster)?
- SMS Sender ID
- Öppet internet dvs. nätneutralitet